Konferens SD2018 | Sverigedemokraterna Oskarshamn

Konferens SD2018

Under den gångna helgen deltog Mattias Bäckström Johansson, Dan Bengtsson, Anders Svensson och Peter Bohman på partiets konferens SD2018 som ägde rum i Norrköping tillsammans med 1200 andra sverigevänner. Konferensen utgjorde lite av en kick-off inför de allmänna valen som väntar nästa år och där vi redan i år har kyrkovalet som en övning inför det som komma skall.

Jimmie Åkesson öppningstalade på konferensen och där entrén skedde under spektakulära former (http://nyheter24.se/nyheter/politik/886092-jimmie-akesson-peruk). Partiets kommunikationschef/ansvarig, Joakim Wallerstein, presenterade även partiets nya kommunikationsplan som kommer att antas av partistyrelsen under hösten. Mattias Karlsson gjorde en exposé över sjuklöverns ”bästa” klavertramp, och Richard Jomshof föreläste om partiets organisation.

Utöver detta arrangerades många olika seminarier med viktigt innehåll inför den stundande valrörelsen. Sammantaget en mycket givande helg som inspirerar och engagerar inför de kommande valen.

Deltagarna från SD Oskarshamn