Från Landsdagarna i Göteborg | Sverigedemokraterna Oskarshamn

Från Landsdagarna i Göteborg

Under helgen den 25-27/11 så ägde Sverigedemokraternas Landsdagar rum i Göteborg, vilket är partiets högsta beslutande organ. Delegationen från Kalmar län som deltog på Landsdagarna bestod av ombuden Thoralf Alfsson (Kalmar), Micael Foghagen (Kalmar), Mattias Bäckström Johansson ( Oskarshamn), Claus Zaar (Mörbylånga), Åke Möller (Västervik) och ersättarna Leif Gustavsson (Högsby) samt Bo Karlsson (Västervik).

Leif  Gustavsson i talarstolen

Under Landsdagarna så antogs ett nytt principprogram där den största nyheten var lanseringen av begreppet socialkonservatism som partiets nya ideologiska huvudbeteckning.  Det antogs även nya inriktningsprogram för kriminalpolitiken, skolpolitiken, energipolitiken och arbetsmarknadspolitiken. Utöver detta behandlades även ett stort antal motioner, nya stadgar antogs och en ny partistyrelse valdes där Kalmar län nu även får representation genom att Mattias Bäckström Johansson valdes in som suppleant.

Större delen av delegationen från Kalmar län inför middagen på lördagskvällen

Claus Zaar samtalar med Leif Gustavsson under lunchen

E-postadressen publiceras inte.